
Kahve hakkında sürekli yeni bilgiler geliyor. Kahvenin faydalı mı, yoksa zararlı mı olduğu konusunda yaşadığımız akıl karışıklığına, bir haberde Florida'dan geldi.
ABD'li bilim adamları yaptıkları bir çalışmanın ardından günde 5 fincan kahve içmenin alzheimer hastalığına bağlı görülen hafıza sorunlarına iyi geldiğini açıkladılar.
Florida'da fareler üzerinde yürütülen araştırma kahvenin ayrıca bunamaya neden olan protein plaklarının oluşmasını da engelellediğini ortaya koydu. Daha önce yapılan benzeri bilimsel test ve çalışmalar da kafeinin hafıza üzerinde koruyucu etkisi olduğunu ortaya koymuştu.
Bu açıklamanın üzerine İngiliz bilim adamları, alzheimer hastalarının özellikle kafein takviyesi almalarını önermek için erken olduğunu söylediler. Ayrıca yapılan açıklamada kafeinin koruyucu etkilerine yönelik elde edilen bulguların çok değerli olduğu çünkü erken önelemenin, oluşmuş bir hasarı onarmanın çok daha zor olacağı belirtildi.
Alzheimer'in yeni umudu kahve
mert tarafından Çarşamba, Temmuz 08, 2009 tarihinde // 0 yorum
| >> |
Feed adresimize üye olun RSS'mizi takip edin belki de Frienfeed seviyorsunuzdur TIKLAYIN Twitter hesabınız mı var ? TWiTLEYiN .

![Reblog this post [with Zemanta]](http://img.zemanta.com/reblog_e.png?x-id=4d124ff9-b5a3-443a-9930-654b37fb4c0d)







0 yorum to "Alzheimer'in yeni umudu kahve"